 | | Emanuel Chmelík
z Chmelnice katastrofista a deformátor (V návaznosti
na biblické slovo Mt 7,16: „Po jejich ovoci je poznáte.“)
Že majó hodně svišťů.
|
|
|
 | | Jonáš Hájek
student teologie a pedagogiky, 20 let Bereme-li
náboženskost člověka jako konstantu, pak každý, ba i celá
rodina v něco nebo něčemu věří.
|
|
|
 | | Barbora Veselá
výtvarnice, 47 let Často má
víc dětí. Některé křesťanské rodiny jsou podařené, ale některé
nekřesťanské také. Mnohdy se to pozná jen podle toho,
že v neděli vstávají a někam chodí.
|
|
|
 | | Radůza
zpěvačka, skladatelka, textařka, 30 let Myslím, že skutečně věřící člověk nemůže být nešťastný, takže věřící
rodina se pozná asi podle toho, že je šťastná.
|
|
|
 | | Bohdan Pivoňka
evangelický farář, hlavní kaplan Vězeňské služby ČR, 63 let Žije
trochu jinak. Drží krok s ostatními, a přece se v něčem
liší. Snaží se neztratit hlavu v těžkostech a zakládat
na naději, což navozuje dojem naivity. Více méně se účastní
sborového života. Modlitba a zpívání jsou pouze vnějšími znaky;
jinak informace u Kolegy nahoře.
|
|
|
 | | Eva Drozdová
pracuje na oddělení mládeže ČCE, 25 let Minimálně
podle toho, že v neděli ráno spěchají se snídaní, aby
stihli kostel.
|
|
|
 | | Jan Hanák
kněz, novinář, kaplan společenství Víra a Světlo v ČR, 30 let Podle
toho, že je to dobrá rodina. Všechny věci, které jsme si zvykli
považovat za znaky dobré rodiny, jsou jen důsledky něčeho, co
nesmí nikdy chybět, a to je vzájemná láska mezi mužem a ženou
jako jednoznačná priorita. Manželským slibem se tato priorita
stala povinností (v tom nejlepším slova smyslu).
|
|
|
| |
 | | Eva Henychová
zpěvačka, kytaristka, 29 let Nevím, snad podle toho, že se společně modlí..? Ale to jsou jen
vnější projevy, které mohou klamat...
|
|
|
 | | Vladimír Hauser
herec Divadla Husa na provázku, 49 let (To
je otázka! Jak to myslíte? A jak se pozná věřící? Podle
zářících očí a tichého hlasu? Či jak věřící rodinu poznají
ostatní? Nerozumím.)
„Podle skutků poznáte je.“
|
|
|
 | | Joel Ruml
synodní senior ČCE 50 let
Jakýsi
vnitřní nezdůvodněný hlas mi říká, že by věřící rodina měla být
k rozeznání. Jiný hlas mi šeptá, že na tom nezáleží.
Pokud má být taková rodina rozeznána, nechť jen díky tomu
nejlepšímu: věrohodností, otevřeností, veselostí a soudržností;
ať je na ni zvenčí radost pohledět. Protože však stále jde
o vnější dojmy, tak radím zacházet s nimi opatrně
a nedávat jim poslední slovo.
|
|
|
A co vy na to:
Kolem věřící rodiny se motá více známých a kamarádů.
Křesťanská víra vnáší do jinak vnějškově čisté rodiny prvky mafianizmu.
Křesťanská rodina je soběstačná, co se bulvárních informací týče.
Má aspoň jedno adoptované dítě, nebo aspoň na dálku.
Aspoň jeden člen rodiny je věřící. Jeden takový stačí, aby se pak na celou rodinu nahlíželo jako křesťansky poznamenanou. Jeden za všechny, paralela: deset sodomských spravedlivých.
To poslední v křesťanské rodině není rodina sama, žádná rodina pro rodinu. Křesťan má ponětí o vyšších věcech, než je rodinný život, má odpovědnost za svět a je schopen za to rodinu obětovat. Někdy bohužel omylem.
Vyhrožuje se, vyhrožuje, ale k tomu, čím se vyhrožuje v křesťanské rodině, nikdy nedojde.
Obrovská otevřenost v jednání (větší než u katolíků).
Vyšší sociálně-morální citlivost.
Společně se v ní zpívá, i necírkevní písně, ale zpívají si.
Jejich děti spíš nechodí do školky. (5 hlasů) x Jejich děti chodí do školky normálně (2 hlasy) (neví – 4 hlasy) — rodiče křesťanských dětí zůstávají s dětmi déle doma.
Věřící se berou dřív.
Optimističtější přístup k věcem; zkoumá se spíš, jak věci udělat, než proč to a to nejde.
Klasický postup: zamilujeme se, pořídíme si děti, vychováme je a doklepeme to ve zvyku se vztahama, jaké mají parťáci ve firmě, hráči na fotbalovém hřišti.
|
|
|
|