ročník 51/2010:
                   
098Bratrstvo
 
OBSAH:
Titulní stránka
Jeden prostor pojí nás
Krása nevěsty, líbeznost ženicha
Barvy, které bystří ducha
Sborové prostory a estetika
Když něco opravdu chci

John Reuben
KRÁL KRÁLŮ
08 Milá Eliško!
Rebelové, vládní vojáci a Obua
World Press Photo 2009
Tobiáš Lolness
Slib, že mě zabiješ
Zprávy a oznámení

Úvodní stránka
Formátovat
pro tisk

Textová verze
PDF verze
Archiv
Rejstřík
Zpěvník Bratrstva
E-mail
Objednávka
Návštěvní kniha
 
WEBowsky pocitadlo ZEAL
počítadlo ZEAL
 
Vyhledávání:



ikonky pro vás
ikonka Bratrstva
detaily

Grafické prvky jsou vytvořeny, nebo upraveny programem GIMP
Webové stránky jsou vytvořeny pomocí html editiru Quanta
To všechno je vytvořeno na počítači s OS Linux!

 
 
 
 
 

 

 
 
JOHN REUBEN
Tomáš Koutecký
 
Syn metalové mámy
Když řeknu, že jeho máma vlastní death-metalovou nahrávací společnost, možná si někteří z vás představí chlápka s dlouhýma černýma vlasama, tetováním až po bradu a kytarou proklatě nízko u pasu. Budu vás ale muset zklamat. Nebo naopak potěšit. Johnu Reubenovi je blízký mikrofon v ruce, dobré verše v ústech a pevné beaty, na kterých může stavět. Jednoduše je tu řeč o schopném bělošském rapperovi s židovským původem.

První battly
John se narodil v Pataskale, Ohio, USA v roce 1979 a už ve svém raném mládí začíná psát poezii. Užívá si život na farmě, do jejíhož okolí začali postupně přicházet mladí z New Yorku. Ti ho také vystavili vlivu různých hudebních stylů a John tak začíná vkládat svoji poezii do hip-hopových linek a ve svých patnácti letech se začíná účastnit prvních rapových battlů v Columbusu. Od té doby uplynulo pár let, John vydal svoje první nezávislé EP album Monuments a díky němu si ho všimlo vydavatelství Gotee Records. Nabídlo mu spolupráci a tak v roce 2000 může pod jejich křídly vydat své první album, Are We There Yet?.

Co vás na jeho hudbě zaujme
I když se sám nebojí nazývat rapperem, jeho hudbu byste těžko uzavřeli do nějaké ohrádky hudebních žánrů. Ovlivněn mnoha styly, po spolupráci s dalšími umělci, kromě hip-hopu jsou v Johnově hudbě jasně rozeznatelné prvky funku, rocku i popu. A to od prvního alba, až do toho posledního, Word Of Mouth (2007). I když to je hudebně (a nejen tím) trochu jiné než alba předchozí. Všechna předchozí si produkoval sám, produkci Word Of Mouth měl na starosti Joe Baldridge. Učil se také víc spolupracovat s dalšími umělci a podle jeho slov to bylo velkým obohacením pro něj samotného i vznikající nahrávku. Například ve skladbě Make Money Money byla na začátku jen jednoduchá banjo linka, k té se přidal refrénový nápěv a na ně se začaly nabalovat další nástroje a linky. Výsledkem je skvělá skladba s bluesovým nádechem. Na druhé straně když se zase zaposloucháte do úvodní skladby Out Of Control alba předchozího, The Boy vs The Cynic (2005), uslyšíte slušný rockový nášup a podobnost se stylem Linkin Park vám pravděpodobně neunikne.

Čím žije a o čem zpívá
John Reuben je tak trochu vtipálek. Teda aspoň co se textů týče. A zvlášť jeho starších kousků. Ale nejsou to jenom zábavné písničky nebo vtip a humor sám o sobě. Spíš jde dost často o sarkasmus nebo se prostě snaží ukázat na témata a problémy jemu blízké a dívat se na ně z nadhledu (například v písni What About Them?). Postupem času se ale stává trochu serióznějším. Možná je to tím, že je o něco starší, ale spíš, jak sám říká, se snaží si nahrávky užít a být zábavný i bez nutnosti dělat si ze všeho srandu.

Originalita
To co je Johnovi určitě blízké, je originalita. Jednak po té hudební stránce, ale rozhodně i co se týče textů. A touhu po originalitě a svébytnosti lidí jako takových vyjadřuje třeba v písni Do Not:

Do not tell me what I can and cannot do when I rock...Why is it as humans we cling on to only what we know / never expanding and stepping out our comfort zone... (Neříkej mi co můžu a co nemůžu dělat když pařím...Proč to, že se jako lidi držíme jen toho, co známe / nikdy nevycházíme ven z našeho bezpečnýho prostředí...).

 
 
UCHU PRO POTĚCHU